Το Βελεστίνο

Το Βελεστίνο
Ο τόπος μας!

3.9.15



Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Φερών – Βελεστίνου κατά το σχολικό έτος 2014 – 2015».


Κατά το Σχολικό Έτος 2014 -2015 οι τάξεις Δ΄ και Στ΄ του σχολείου μας, με τις Εκπ/κούς Μαργαρίτα Κορδολαίμη και Καφίδα Ευαγγελία αντίστοιχα και  τη συμμετοχή της Εξάρχου Δέσποινας (στο πρόγραμμα της Στ΄ τάξης) συμμετείχαν στο εθνικό θεματικό δίκτυο που συντονίζει το ΚΠΕ Έδεσσας με τίτλο «Νερό και Βιώσιμη Ανάπτυξη». Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο διαπραγματεύτηκαν τα θέματα «Κάρλα – Νερό, πηγή ζωής» (Δ΄ τάξη) και «Η Υπέρεια Κρήνη στο πέρασμα του χρόνου» (Στ΄ τάξη), υλοποιώντας τις παρακάτω δραστηριότητες: 
  • Εικονογράφηση στις 21 και 22-10-2015 του παραμυθιού «Το νερό της ζωής» από τους μαθητές της Στ΄ τάξης, μετά από παρουσίασή του εν λόγω παραμυθιού στην τάξη.


Το νερό της ζωής


  •   Κατασκευή αναπαράστασης του «Κύκλου του Νερού» στις  24-10-2014 από τους μαθητές της Δ΄ τάξης.



Ο Κύκλος του Νερού


  •   Οπτικοακουστική παρουσίαση στις 6-11-2014, στην αίθουσα της Δ΄ τάξης του σχολείου μας, προβολής με τίτλο «Ο κύκλος του νερού» από την Ελληνική Εκπαιδευτική Τηλεόραση, όπου δόθηκε ευκαιρία στα παιδιά να δουν τον κύκλο του νερού όπως παρουσιάζεται στη φύση και το νερό στις διάφορες μορφές του. Στο τέλος της προβολής τα παιδιά παρακολούθησαν την οπτικοακουστική παρουσίαση του τραγουδιού «Ο κύκλος του νερού» του Μίκυ Θεοδωράκη.(Τάξεις Δ΄ και Στ΄).   

    Οι μαθητές των Δ΄ και Στ΄ τάξεων παρακολουθούν την εκπομή "ο κύκλος του νερού" από την Ελληνική Εκπαιδευτική Τηλεόραση





  • Πραγματοποίηση στις 2-12-2014 του προγράμματος «Ο Κύκλος του Νερού» από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο χώρο του σχολείου. Τα παιδιά παρακολούθησαν σχετική παρουσίαση από τον Υπεύθυνο του Μουσείου, έμαθαν την επιστημονική ορολογία του κύκλου του νερού, κατανόησαν το φαινόμενο μέσα από διαλογική συζήτηση και συμπλήρωσαν σχετικά φύλλα εργασίας από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. (Τάξεις Δ΄ και Στ΄). 

    Ο υπεύθυνος του Μουσείο Φυσικής Ιστορίας εξηγεί στους μαθητές των Δ΄ και Στ΄ τάξεων τον Κύκλο του Νερού


    Οι μαθητές των Δ΄και Στ΄ τάξεων συμπληρώνουν τα Φύλλα Εργασίας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας

  •  Επίσκεψη στις 2-12-2014 στο Ρέμα του Βελεστίνου, δίπλα στο σχολείο, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ο Κύκλος του Νερού» από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, όπου τα παιδιά ήρθαν σε μια πρώτη συνειδητή επαφή με και παρατήρησαν έναν υδροβιότοπο/οικοσύστημα, έμαθαν τη βασική ορολογία ενός ποταμού, διέκριναν τις παρεμβάσεις του ανθρώπου στο περιβάλλον, διαπίστωσαν την αλληλεπίδραση μεταξύ φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος καθώς και τις επιπτώσεις της ρύπανσης ενός υδροβιότοπου. Ακολούθησε επίσκεψη στην «Υπέρεια Κρήνη» (ή Κεφαλόβρυσο)  του Βελεστίνου, όπου τα παιδιά συζήτησαν για την προέλευση των πηγών της Κρήνης καθώς και για τους λόγους (ανθρώπινη παρέμβαση) που οδήγησαν στο στέρεμά της. (Τάξεις Δ΄ και Στ).  

    Οι μαθητές των Δ΄και Στ΄ τάξεων στην Υπέρεια Κρήνη

  •   Επίσκεψη στις 4-12-2014 στην Προστατευόμενη περιοχή της Κάρλας Μαυροβουνίου Κεφαλόβρυσου Βελεστίνου, Κα. Μα. Κε.  Βε., (λίμνη Κάρλα), κατόπιν συνεννόησης με τον αρμόδιο Φορέα Διαχείρισης της περιοχής, όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν από το εξειδικευμένο στελεχιακό δυναμικό του Φορέα Διαχείρισης για τα αξιόλογα οικολογικά και πολιτισμικά στοιχεία της προστατευόμενης περιοχής, το ρόλο του Φορέα Διαχείρισης στην προστατευόμενη περιοχή, τα περιβαλλοντικά προβλήματα που ανέκυψαν από την αποξήρανση της λίμνης Κάρλας, τους λόγους και τα οφέλη της ανασύστασής της και το νέο λιμνολογικό προφίλ που δημιουργείται. Ακόμη με τη χρήση κατάλληλου εξοπλισμού παρακολούθησης (τηλεσκόπια) και με τη βοήθεια του προσωπικού του Φορέα οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα διάφορα (μεγάλα) είδη πουλιών που υπήρχαν στον υδροβιότοπο της Κάρλας. (Τάξεις Δ΄ και Στ).
    Οι μαθητές των Δ΄ και Στ΄ τάξεων στη λίμνη Κάρλα
  • Επίσκεψη στις 4-12-2014 στο Μουσείο Λιμναίου Πολιτισμού στα Κανάλια όπου ο υπεύθυνος του Μουσείου ξενάγησε τους μαθητές στο χώρο του μουσείου και τους ενημέρωσε για την ιστορία της λίμνης Κάρλας, την ανάπτυξη του πολιτισμού γύρω από αυτήν, τις φωτογραφικές εκθέσεις που φιλοξενούνται στο χώρο με θέμα την λίμνη Κάρλα καθώς και μυθολογικά και ιστορικά στοιχεία της λίμνης. (Τάξεις Δ΄ και Στ).
    Οι μαθητές των Δ΄ και Στ΄ τάξεων στο Μουσείο Λιμναίου Πολιτισμού στα Κανάλια
  •  Επίσκεψη στις 27-2-2015 στην Υπηρεσία Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) και στο Δημαρχείο του Δήμου Ρήγα Φεραίου όπου οι μαθητές πήραν συνέντευξη, με ερωτηματολόγιο που οι ίδιοι είχαν ετοιμάσει,  από τον Δήμαρχο και τους αρμόδιους υπαλλήλους της υπηρεσίας για το σύστημα ύδρευσης και αποχέτευσης  τους Δήμου καθώς και για τον τρόπο και τις χρεώσεις ενός λογαριασμού ύδρευσης. (Τάξεις Δ΄ και Στ΄).
    Οι μαθητές των Δ΄ και Στ΄ τάξεων στην Υπηρεσία Ύδρευσης και Αποχέτευσης του Δήμου Ρήγα Φεραίου

    Οι μαθητές των Δ΄ και Στ΄ τάξεων στο Δημαρχείο του Δήμου Ρήγα Φεραίου παίρνουν συνέντευξη από τον Δήμαρχο και τους υπαλλήλους της Υπηρεσίας Ύδρευσης και Αποχέτευσης του Δήμου
  • Στο πλαίσιο της υλοποίησης του μουσικοπαιδαγωγικού προγράμματος «Παραδοσιακή μουσική από το χτες στο σήμερα», που πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου στις 27-3-2015 με την συνεργασία του συλλόγου «Ιωνία» Βόλου, τα  παιδιά χόρεψαν και τραγούδησαν την «Γερακίνα». (Τάξεις Δ΄ και Στ΄).
  •   Στο πλαίσιο του προγράμματος «Εβδομάδα Εθελοντισμού: Lets do it Greece 2015» στις 24-4-2015, οι μαθητές πραγματοποίησαν λουλουδοφύτευση στον πεζόδρομο του Βελεστίνου με την συνεργασία του Δήμου Ρήγα Φεραίου, όπου βίωσαν την σημασία του νερού στην ανάπτυξη και τη ζωή των φυτών και κατ’ επέκταση όλων των ζωντανών οργανισμών. (Τάξη Στ΄).
    Οι μαθητές της Στ΄ τάξης φυτεύουν λουλούδια στον πεζόδρομο του Βελεστίνου
  •  Παρουσίαση μύθων και παραμυθιών για το νερό  στις 22-5-2015 μέσα στην τάξη από τους μαθητές της Δ΄ τάξης, κατόπιν έρευνας που διεξήγαγαν οι ίδιοι. 
  •   Επίσκεψη στις 2-6-2015 στο ΚΠΕ και στις Κρήνες της Μακρινίτσας, όπου τα παιδιά συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Αειφορική διαχείριση του νερού – οι κρήνες της Μακρινίτσας», ήρθαν σε επαφή με φωτογραφικό υλικό που αποτύπωναν τη συμβολή των κρηνών στη ζωή και την ανάπτυξη του τόπου, γνώρισαν αρχιτεκτονικά, λαογραφικά, πολιτισμικά, κοινωνικά, οικονομικά κ.α. στοιχεία των πέτρινων κρηνών τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, μέσα στο χώρο του ΚΠΕ,  όσο και στην πράξη, στο πεδίο, έμαθαν ποιες είναι  οι πληροφορίες που αποτελούν την ταυτότητα μιας κρήνης και συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας. (Τάξεις Δ΄ και Στ΄).
    Οι μαθητές των τάξεων Δ΄ και Στ ΄ τάξεων στο ΚΠΕ Μακρινίτσας

    Οι μαθητές των Δ΄ και Στ΄ παρακολουθούν παρουσίαση για το Νερό στο ΚΠΕ Μακρινίτσας

    Η πρώτη περιβαλλοντική ομάδα των μαθητών των Δ΄ και Στ΄ τάξεων στην "Κρήνη Αθάνατο Νερό" στη Μακρινίτσα

    Η δεύτερη περιβαλλοντική ομάδα των μαθητών των Δ΄ και Στ΄ τάξεων παρατηρώντας τις κρήνες στη Μακρινίτσα
    Η τρίτη περιβαλλοντική ομάδα των μαθητών των Δ΄ και Στ΄ τάξεων διερευνά την αειφόρο διαχείριση του νερού στο πεδίο, στην Μακρινίτσα

    Μαθητές των Δ΄ και Στ΄ τάξεων αποτυπώνουν στο χαρτί ένα λιθανάγλυφο σε κρήνη της Μακρινίτσας
  •  Κατά τη διάρκεια του Α΄ Τριμήνου του Σχολικού Έτους  2014 -2015 οι μαθητές της Στ΄ τάξης πραγματοποίησαν έρευνα στο διαδίκτυο και βιβλιογραφική για τα ακόλουθα θέματα: τη σημασία του νερού στη ζωή μας, τη διαχείριση του νερού στο παρελθόν και στο παρόν, τα σχετικά με το νερό επαγγέλματα, παροιμίες και φράσεις για το νερό, τραγούδια του νερού και έγραψαν τα δικά τους ποιήματα για το νερό. Παρουσίασαν τα ευρήματά και τις δημιουργίες τους στην τάξη. 
    Έρευνα για το νερό, παρουσίαση μαθητριας τησ Στ΄ τάξης

    Ποίημα για το νερό, παρουσίαση μαθητριας της Στ΄ τάξης

    Έρευνα για το νερό, παρουσίαση μαθητριας τησ Στ΄ τάξης

    Ο κύκλος του νερού από μαθήτρια της Στ΄ τάξης

    Παροιμίες για το νερό, παρουσίαση απο μαθητρία της Στ΄ τάξης

    Ποίημα  για το νερό από μαθητή της Στ΄ τάξης

    Ποίημα για το νερό από μαθήτρια της Στ΄ τάξης

    Ποίημα για το νερό από μαθήτρια της Στ΄ τάξης

    Παροιμίες για το νερό, παρουσίαση απο μαθητρία της Στ΄ τάξης
  •   Κατά τη διάρκεια του Σχολικού Έτους  2014-2015 οι μαθητές της Στ΄ τάξης μελέτησαν στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης αγγλική ορολογία σχετικά με το νερό και τους υδροβιότοπους καθώς και σχετικά κείμενα και τραγούδια στα αγγλικά.
  •  Κατά τη διάρκεια του Σχολικού Έτους  2014-2015 οι μαθητές της Δ’  και Στ΄ τάξης δούλεψαν σε φύλλα εργασίας του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας, του ΚΠΕ Μακρινίτσας, του ΚΠΕ Νάουσας, του ΚΠΕ Στυλίδας  και από το βιβλίο του Φ. Μακκέυ «Δραστηριότητες για το περιβάλλον».
  •  Κατά τη διάρκεια του Σχολικού Έτους  2014-2015 οι μαθητές της Δ’  και Στ΄ τάξης αποτύπωσαν εικαστικά τις εντυπώσεις τους από τα βιώματα και τις επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των δύο προγραμμάτων.
    Ζωγραφιές για το νερό από τους μαθητές της Δ΄ τάξης